Què és un CMS?
CMS significa en anglès “Sistema Gestor de Continguts”. Originalment, els primers sistemes de construcció de llocs web no distingien entre el codi de format de pàgina del contingut narratiu de la mateixa, tot estava barrejat, de tal manera que per publicar calia editar codi i conèixer la sintaxi. Això suposava una barrera per als usuaris i la renovació de continguts era molt lenta i cara.
Això ha anat canviant amb el pas del temps i han anat apareixent diferents eines que han dissociat aquests dos tipus de codi, tot i així les interfícies de maneig no eren molt amigables.
WordPress és un exemple de CMS que ha evolucionat des d’una simple plataforma de blogging a un complet sistema apte per a propòsits molt diversos i sobretot manejable per a usuaris no experts, sense renunciar en absolut a la possibilitat que els tècnics puguin accedir al codi i personalitzar- tant com necessitin.
Els avantatges d’aquest nou escenari són enormes, d’una banda els tècnics poden programar i customitzar al mil·límetre, però sobre una base ja existent i que ja ve amb una arquitectura de gestió d’usuaris, funcions i esquema preparats per utilitzar, existint a més una comunitat de desenvolupadors amplíssima que treuen al mercat nous pluggins (mini-aplicacions) que resolen moltes necessitats. El resultat és un creixement explosiu d’instal·lacions.
És apte per als tècnics més exigents, però alhora permet que l’usuari o client que contracta el web s’enfoqui en crear contingut de qualitat i no en les qüestions tècniques, això permet publicar continguts amb freqüència, facilitat i baix cost, sense dependències de tècnics, sense colls d’ampolla.
Els cercadors com Google, valoren i posicionen millor, aquells llocs web que renoven continguts amb freqüència i que es mostren rellevants per als usuaris, per tant, comptar amb un CMS que ens permeti publicar amb facilitat ajudarà a posicionar la nostra web molt millor ia ser més útils als nostres visitants / usuaris.
Comentaris recents